logo
KARİYER GELİŞİMİ UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BTÜ Kariyer Modeli Uygulama Rehberi

AMAÇ

BTÜ Kariyer Modeli uygulamasındaki amaç;

✔      Kariyer Planlama Bilincine Sahip Bireyler: Kendi ilgi ve yeteneklerini analiz ederek kariyer hedeflerini belirleyen ve bu doğrultuda plan yapabilen bireyler yetiştirmek,

✔      Pratik Deneyime Sahip Profesyoneller: Üniversite eğitimi süresince İMEP ve staj programları aracılığıyla gerçek iş ortamında deneyim kazanarak mesleki yeterliliklerini geliştiren bireyler oluşturmak,

✔      Güçlü İletişim ve Ağ Kurma Yetkinliği: Sektör mentörlüğü ve kariyer etkinlikleri sayesinde iş dünyasıyla etkili bir şekilde iletişim kurabilen ve sektörel bağlantılarını genişleten bireyler yetiştirmek,

✔      Teoriyi Pratiğe Dönüştüren Mezunlar: Akademik bilgi birikimini profesyonel hayatta başarıyla uygulayabilen, mesleki ve akademik donanımı güçlü bireyler geliştirmek.

✔      Rekabetçi İş Gücü Üyeleri: Yerel ve küresel iş piyasalarında başarıyla yer alabilen, iş bulma oranı yüksek ve rekabetçi mezunlar yetiştirmek,

✔      Sürekli Öğrenen Bireyler: CV hazırlama, mülakat teknikleri ve dijital platformların etkin kullanımı gibi becerilerle kendini sürekli geliştiren bireyler desteklemek,

✔      Üniversite ile Bağını Güçlü Tutan Mezunlar: Mezun takip sistemiyle üniversiteyle iletişimde kalmayı sürdüren ve bu bağları kariyer süreçlerinde aktif bir şekilde kullanan mezunlar kazandırmak,

✔      Sosyal Sorumluluk Sahibi Profesyoneller: Mentörlük programları aracılığıyla bilgi ve tecrübelerini paylaşarak topluma katkı sağlayan bireyler yetiştirmek,

✔      Mesleki Etik Değerlerine Bağlı Mezunlar: Uygulamalı eğitim süreçlerinde profesyonel etik ilkeleri içselleştiren ve bu değerleri kariyerinde rehber edinen bireyler oluşturmak,

✔      Liderlik Potansiyeline Sahip Mezunlar: Sektörel deneyim ve eğitimlerle liderlik becerilerini geliştiren, yenilikçi ve çözüm odaklı bireyler yetiştirmektir.


MENTÖRLÜK PROGRAMININ UYGULANMASI VE DEĞERLENDİRMESİ

UYGULAMA

(1) Kariyer Modeli kapsamında mentörlük uygulaması tüm bölümlerde eğitim gören birinci, ikinci, üçüncü ve son sınıf öğrencilerini içerir.

(2) Tüm bölümlerin birinci ve ikinci sınıf öğrencilerine, bölüm mezunları arasından birer mezun mentörü atanır.

(3) Tüm bölümlerin üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerine, bölümleriyle ilgili sektörler (örn. kamu, özel, akademik vb.) arasından birer sektör mentörü atanır.

(4) Mezun mentörleri, üniversite deneyimlerini ve kariyer tecrübelerini paylaşarak öğrencilere rehberlik eder. Sektör mentörleri, öğrencilerin mesleki gelişimlerini destekleyerek, sektörel ağlarını genişletmelerine yardımcı olur.

(5) Öğrencilerin, mezun ve mentör eşleştirmeleri her güz dönemi başında, bölümler tarafından görevlendirilen Öğretim Üyeleri tarafından mentör sistemi üzerinden gerçekleştirilir. Öğrenci ve mentörlere eşleştirmeler hakkında gerekli bilgilendirme eşleştirmeyi yapan Öğretim Üyesi tarafından yapılır.

(6) Öğrencilere atanan mentörler bir akademik yıl içinde güz ve bahar dönemi sürecinde toplamda en az 4 görüşme gerçekleştirir. Görüşmeler yüz yüze ya da çevrimiçi platformda (tercihen çevrimiçi) yapılabilir. Görüşmelerin içeriği, öğrencilerin kariyer planlama süreçlerine destek sağlayacak konular (örn. hedef belirleme, öz farkındalık, sektörel bilgiler, teknik ve sosyal becerilerin gelişimi vb.) çerçevesinde öğrenci ve mentör tarafından belirlenir.

(7) Öğrenci ya da mentör başka bir kişiyle eşleştirme talep ettiğinde, bu talebi bölüm BUKAGEM Bölüm Öğretim Üyesi temsilcisine e-mail yoluyla iletir. BUKAGEM Bölüm Öğretim Üyesi Temsilcisi bölüm başkanlığının onayı ile yeni eşleştirmeyi yapar.

DEĞERLENDİRME

Öğrencilerin ve mentörlerin, mentörlük görüşmeleriyle ilgili değerlendirmeleri, her akademik yıl sonunda, Kariyer Merkezi tarafından gönderilen anketler üzerinden yapılır. Öğrenci ve mentör geribildirimleri doğrultusunda model geliştirilir.